Metropolis
In a highly-stylized city, a wealthy utopia exists above a bleak underworld where mistreated workers live. When privileged youth Freder discovers the grim scene below, he sets out to help the workers and befriends the rebellious teacher Maria. But this puts him at odds with his authoritative father.
One of the most iconic films ever made, Fritz Lang’s dystopian classic is as thrilling today as it was on release in 1927. A mind-blowing visual symphony, Lang’s deeply influential vision is both the foundation of sci-fi cinema and a time-honoured gateway to the expressive wonders of silent film.