Irene lives alone on the coastline outside Rome. To her father and her married lover, she is a student. In reality, she helps terminally ill patients to ease their suffering. One day, she meets a man who will put to the test Irene’s convictions.
This feature directorial debut from actor Valeria Golino confidently and consistently deflects expectation. A brittle character study seasoned with choice music cuts, Honey tackles the question of assisted-dying in philosophical rather than moral terms, and with an impressive lack of sentimentality.