Milk
Following a miscarriage, Hetty decides not to attend the funeral for her child, despite her husband’s pleading. After wandering around town, she meets Martin, and together they embark on an impulsive, drunk joyride in his car.
A ferocious study of maternal grief, Andrea Arnold’s directorial debut typifies the director’s fascination with transgressive women who defy the codes of social mores. Featuring a powerhouse performance from Lynda Steadman, this provocative short sharpens its emotional edge with a raw visual style.