Millennium Mambo
In the future of 2011, Vicky recalls her romances that unfolded a decade ago among the techno-scored neon nightlife of Taipei. Back in 2001, Vicky is a free spirit and party girl working as a hostess at a bar who begins to drift away from her DJ boyfriend towards a suave, sensitive gangster.
Sensuous pleasures are cut with the modern malaise of Taiwanese youth in this hypnotic film from Hou Hsiao-hsien. Immersed in love, hedonism, and the fluorescent blur of the new millennium, mesmerizing images distill the screen presence of nascent star, Shu Qi, into visions of cinematic ecstasy.