Miss Julie
Over the course of a midsummer night in 1890 Ireland, Julie the daughter of Anglo-Irish aristocracy, encourages her father’s valet John to seduce her. A cruel game of romance plays out as John, a man trapped in his social station, is torn between lust and love.
Exquisitely shot, Liv Ullmann’s take on the classic Strindberg play erotically bristles with feverish female desires, set ablaze amid the beautiful yet austere interiors. Jessica Chastain and Colin Farrell give powerhouse performances as their characters engage in a game of seduction and power.