Miwa: A Japanese Icon
The glamorous heroine of the 1968 film Black Lizard was played by a man, Akihiro Miwa. This film looks back at the unique destiny of a man who has spent 50 years defying questions of gender, all the while remaining a popular celebrity in Japan, thanks to his films, songs and television programmes.
Akihiro Miwa challenged the notions of gender and sexuality in 1960s Japan through his celebrated career as a singer, actor (especially in his role as a woman in Black Lizard), as well as an eloquent activist. This documentary portrait reveals the life of this fascinating figure—popular yet daring.