Monangambééé
Named after the rallying cry of liberation fighters in Angola, Sarah Maldoror’s seminal debut delves into the bitter chasm between colonizers and the colonized. Favoring abstract montage and a thumping jazz score over stolid realism, this potent short foregrounds the mental effects of torture.