Monsoon Shootout
Set during the monsoon in the rain-lashed badlands of Mumbai, the triptych thriller revolves around a rookie cop who must decide whether to shoot or not to shoot.
Capturing the pulsating underbelly of Mumbai, this engaging cat-and-mouse thriller also offers a poetic essay on the manifold aspects of morality. Premiering at Cannes, this noir features Vijay Varma’s fantastic performance as a vulnerable, idealistic, newbie cop chasing a callous murderer.