Monster
Winner of the Queer Palm and Best Screenplay at Cannes, Hirokazu Kore-eda’s intricately structured drama delves into the fragility of boyhood. Bookended by fires and storms, delicate feelings of anger, confusion, and love swell through an exquisite final score from the late maestro Ryuichi Sakamoto.