Morichales
A fictional explorer describes his observations on gold-mining in Venezuela. His mission takes him along the Orinoco, from remote jungle mines to industrial zones. His focus stays on the workers and their environment.
Taking its name from the palm trees that line the rivers of the Amazon and Orinoco Basins, this hybrid documentary beats a poetic path through the dense jungles of Venezuela. Shot over 13 years, and richly furnished with photochemical paintings, Morichales is a vividly tactile psychotropic wonder.