Mother Joan of the Angels
A priest is sent to a remote convent to investigate an outbreak of demonic possession. Mother Joan claims she has eight demons raging within her. As the priest struggles against the forces of darkness, he is faced with the choice of sacrificing his own purity and saving the convent from evil.
Cut from the same scandalous cloth as Ken Russell’s The Devils, Jerzy Kawalerowicz’s nunsploitation masterpiece swings between the ascetic and the profane. Violence and eroticism ooze through the eerie black-and-white cinematography, as prayers tremble under the hypnotic grip of demonic thoughts.