Motherland Hotel
Zebercet is an obsessive character who lives a monotonous life, working in a hotel that has barely any guests. Things change when a woman who won’t even give her name arrives at the hotel. The woman stays at the hotel for a night and leaves the next morning, saying she’ll come back a week later.
A seminal work of Turkish cinema, Motherland Hotel probes the shadowy corners of the human psyche. Ömer Kavur brilliantly transposes Yusuf Atılgan’s prose onto celluloid, crafting a film that remains a masterpiece of alienation, the human condition, and a country’s existential angst.