Mouthpiece
Following the sudden death of her mother, Cass finds herself in crisis and unable to think straight. While she tries to accomplish an overwhelming set of funeral arrangements, her family tries to convince her not to give a eulogy. She insists it must be her, but what will she say?
With a startling central conceit, in which two women play one character’s fractured self, Patricia Rozema has crafted a tender, innovative examination of the shattering experience of grief. Shot through with a darkly surreal streak of humor, the film is based on a play written by its lead actors.