Mr. Shome
A lonely middle-aged widower, Mr. Shome is a proudly uncompromising railway officer. One day, however, he decides to break with his routine and goes on a hunting trip to the countryside. As he becomes enchanted by the world he encounters, he meets a young woman who transforms his outlook on life.
Following a detached loner’s journey of self-discovery, Mrinal Sen’s landmark film is one of the key works of India’s Parallel cinema movement. The minimalistic storytelling style and outstanding camerawork sublimely juxtapose the barren landscapes with the central character’s personality traits.