Muriel, or The Time of Return
In Boulogne-sur-Mer, the past of widowed antique shop owner Hélène comes back to haunt her when a former lover reenters her life. Meanwhile, her stepson Bernard is tormented by his own ghosts, related to his service in France’s recently ended war in Algeria.
A richly nuanced drama of memory and history, this enigmatic masterpiece was Alain Resnais’s overwhelming follow-up to Last Year at Marienbad. A tale of personal and political hauntings starring the magnificent Delphine Seyrig, Muriel is as breathtakingly edited as it is emotionally devastating.