Music and Apocalypse
Phoebe, a young academic, accepts yet another temporary teaching job. With her progressive ideals, she acts as a link to protesting students. On the other side are the established faculty, whose will to survive in a cesspool of third-party funding acquisition has ground them down into vain cynics.
Fixing its satirical gaze on the ivory tower of academia, Max Linz’s university farce scrutinizes how internal squabbles and scholarly jargon can hinder radical progress. Libraries and classrooms comically transform into verbal battlefields, laying bare the pretensions of Berlin’s intelligentsia.