My Blue-Eyed Girl
Summer vacation. Island, beach, ice cream, family. It is all so relaxed and innocent, but seventeen-year-old Maden seems to be somewhere else. It slowly becomes clear that the maturing young woman is conducting a romantic correspondence with a much older male inmate of a nearby prison.
Although featuring an unusual premise for an uncommon romance, the acclaimed festival film My Blue-Eyed Girl carries a universal resonance on account of its emotional honesty and beguiling, heartfelt performances by a cast of young actors. During aimless summer holidays, wild desires ignite.