My Favourite Cake
The 70-year-old Mahin lives alone in Tehran, until she decides to break her solitary routine and revitalise her love life. But as she opens herself up to a new romance, an unexpected encounter quickly evolves into an unpredictable, unforgettable evening.
As this heartwarming tale of septuagenarian desire affirms and celebrates, romantic relationships can sweeten life at any age. Winning prizes in Berlin, codirectors Maryam Moghadam and Behtash Sanaeeha bake a plea against repressive regimes into this endearing portrait of a woman looking for love.