Blanche and Lea meet and become friends. Lea is thinking of leaving her boyfriend Fabien, and Blanche falls for Lea’s dashing, witty friend Alexandre, but is tongue-tied with him. Lea goes on holiday, and Blanche, still smitten with Alexandre, begins to get to know Fabien.
Rohmer’s interest in the intricacies of romance has never been a secret. The concluding entry in his beloved Comedies and Proverbs series, this playfully capricious four-sided love entanglement channels the volatile nature of human feelings with effortless irony. What a slippery thing love is!