My Marlon and Brando
Actress and writer Ayca falls in love with actor Hama Ali, famous for his performance as Iraq’s version of Superman, while filming just before the outbreak of the Iraq War. The lovers are forced to separate but vow to be reunited.
Hüseyin Karabey’s poetic, low-budget road movie ruminates on borders, nationalities, and filmmaking. Inspired by the real-life relationship between two actors in times of war, My Marlon and Brando is an audio-visual love letter manifesting cinema’s potential for conveying emotions.