My Night at Maud's
Over several days around Christmas, a pious Catholic engineer explores the intersection of chance and choice in life. After spotting the delicate Françoise at Mass, he vows to marry her, but all changes when he spends the night at the apartment of bold divorcée Maud on a snowy Christmas Eve.
The film which made Éric Rohmer’s international reputation, this third entry in his series of Moral Tales sparkles in its captivating brew of philosophical musings and chaste intellectual flirtation. Stunningly shot by Néstor Almendros, the snow-kissed Clermont-Ferrand setting casts a wintry spell.