My Sweet Pepper Land
Baran, a Kurdish independence war hero, accepts a position as police commissioner in a lawless village at the borders of Iran and Turkey. There he meets Govend, a young woman who has come to work as the teacher in the newly opened school despite her twelve brothers’ hostility to the idea.