My Uncle
The story of a man who realizes his passion for flying one day and descends into the desert 42 years later, as told through the words of his nephew.
A brilliant piece of personal filmmaking, Tayfun Pirselimoğlu’s melancholic yet ingeniously vibrant ode to his free-spirited uncle is a love letter to cinema and aviation. The narrative inventiveness of this romantic short film is fresh and galvanizing for every new generation of cinephiles.