Mystery Train
A rock ’n roll-obsessed Japanese couple pays a visit to Graceland, the home of Elvis. An inept gang of thugs hide out after a liquor store robbery. A frazzled Italian widow has a ghostly encounter with the King himself. All their stories collide in one sleazy downtown motel in Memphis, Tennessee.
Among the most romantic depictions of Memphis, Tennessee ever put on film, Jim Jarmusch’s nocturnal odyssey takes in three tales across a single night in Elvis’s hometown. Oozing cool, Mystery Train remains Jarmusch’s most nostalgic work—an elegiac ode to the pop cultural relics of bygone Americana.