Nainsukh
Indian experimental filmmaker Amit Dutta’s Nainsukh is a film often regarded as a critical juncture in his artistic practice. An ingenious depiction of the art and life of the eponymous 18th-century Pahari painter, this meditative work unfurls like a multi-layered miniature painting.