Naked
Johnny is a charming and eloquent, but relentlessly vicious, drifter. Rejecting anyone who might care for him, the volcanic Johnny hurls himself around London on a nocturnal odyssey, colliding with a succession of other desperate and dispossessed people and scorching everyone in his path.
With a manic and dark sense of humor, an unforgettable David Thewlis drifts through the cold streets of London on a probing, desperate and furious existential odyssey. One of the greatest works from British filmmaker Mike Leigh, Naked deservedly won the Best Actor and Best Director awards at Cannes.