Neon Bull
Set within the world of the vaquejada, a traditional Brazilian exhibition sport in which cowboys try to pull bulls to the ground by their tails, Neon Bull follows Iremar, a handsome cowboy. While he’s not afraid to get his hands dirty, Iremar’s real dream is to design exotic outfits for dancers.
Neon Bull captures the world of Brazil’s vaquejada rodeo tradition through a sensual, intimate, and realist style—finding grace in the mundane, unearthing tenderness within the bestial. The human is never far from the animal in this meditative, scintillating slice-of-life portrait of a community.