Nico, 1988
Approaching 50, singer-songwriter Nico leads a solitary existence, far from her glam days as a Warhol superstar and vocalist for cult band The Velvet Underground. A new manager convinces Nico to hit the road again. Meanwhile, she struggles with her demons and the consequences of a muddled life.
Worlds away from the white heat of the swinging ‘60s, this unexpected biopic of German singer Nico homes in on her enigmatic final chapter. Creatively interspersed with archival footage, Susanna Nicchiarelli’s loose and open-ended take on the icon’s last days and legacy doesn’t demand clear answers.