Juli works in a factory while pursuing a course in agrarian science. Her manager falls in love with her and an affair develops. She wants a sincere relationship, but still hides the fact that she has a child born out of wedlock. When her secret is revealed, he is not prepared to acknowledge her son.
Set against some remarkably desolate industrial landscapes, Nine Months tells of the life and loves of a strong-willed young woman. This frank feminist drama returns to common themes in Mészáros’s films, like loneliness, shattered families, toxic masculinity, and the bonds of motherhood.