No Dogs or Italians Allowed
Northern Italy, 1900s. Life in the Ughettera region has become difficult, and the Ughetto family dreams of a better life abroad. Luigi Ughetto crosses the Alps to start a new life in France, changing the destiny of his beloved family forever. His grandson travels back in time to revisit their story.
Inventive and playful, Alain Ughetto’s open-hearted marvel weaves his family’s history into a universal tale of love and endurance. Using painstaking stop-motion animation to celebrate artisanal labor of all kinds, this award-winning film attains a magical synergy between subject and form.