Zahira, an 18-year-old Belgian-Pakistani woman, is very close to her family, until the day when a traditional marriage is imposed on her. Torn between family demands, her Western lifestyle, and her desire for freedom, the young woman turns for help to her older brother and confidant, Amir.
Bolstered by Lina El Arabi’s accomplished performance in a challenging role, this powerful drama, based on a true story, treats the subject of patriarchal femicide with an appropriate sensitivity. A claustrophobic chamber piece examining the weight of tradition and roles within a family.