Nostalghia
The Russian poet Andrei Gorchakov travels through Italy accompanied by his guide and translator as he researches the life of an 18th Century Russian composer, Pavel Sosnovsky. There he meets Erland Josephson, a local pariah who declares that the world is coming to an end.
With only seven feature films, Andrei Tarkovsky created a world: of prophecy, madness, grace, and spiritual transcendence. Made in exile from the USSR, Nostalghia is a uniquely personal masterwork that stands with his best. Winner of Best Director at Cannes, an honor he shared with Robert Bresson!