A kaleidoscopic portrait of people from the Parisian suburbs, their lives and work connected by the RER B commuter train that cuts through the city from north to south. A migrant mechanic, a care worker for the elderly, a writer, and the director herself, all make up the “we” of the title.
The personal and the collective lyrically entwine in Alice Diop’s Berlinale prizewinner, lending an ear to the underrepresented voices of Paris’s maligned outskirts. A lattice of experiences where filming is akin to remembering, these everyday vignettes evoke the rich cultural tapestry of the city.