Oh, Sun
A labor of love and fury, Med Hondo’s acerbic debut exposes the blatant racism of 1960s France, where African immigrants are forced to culturally assimilate yet kept economically enslaved. Shattering the egalitarian myths of Paris, this fiery classic attests to the radical possibilities of cinema.