Old Stone
When a drunken passenger causes taxi driver Lao Shi to swerve and hit a motorcyclist, he stops to help the victim. As no ambulance arrives he drives him to the hospital, but soon has to face the rules of today’s Kafkaesque China. With his family and life endangered, he desperately seeks a way out.
Pulled into an abyss of bureaucratic perils, Johnny Ma’s breakthrough debut shows the psychological deterioration of a taxi driver who followed his intuition to do the right thing. Gritty, tense and set against a nightmarish legal labyrinth, this thriller acutely questions China’s moral dilemmas.