On the Battlefield
In the Southern Illinois region of Little Egypt, a sound recordist walks through the fields where once stood Pyramid Courts – the housing projects that formed the heart of the Black community of his hometown, Cairo.
Stories sprout from the earth and old voices catch on the wind in this absorbing collaborative film co-directed by El Mar La Mar’s J.P. Sniadecki. Sound recordings of a bygone neighborhood and footage of what replaced it tell a complicated history, honoring the people who fought not to fade away.