On the Starting Line
Jenniffer is a young sportswoman questioning her career as a national athlete in Cuba. Her mother, Marbelis, is the tough boss of a public fumigation center in downtown Havana, while her father is in prison. As her brother is getting ready to leave the country, Jenniffer struggles to find her place.
The feature debut from young Brazilian director Aldemar Matias, On the Starting Line tackles a mother-daughter relationship while subtly reflecting on family, personal aspirations, and the threat of an uncertain future. An intimate, unassuming Cuba-set family drama. Ready, set, go!