Over six days in June 2000, the city of Kisangani was the scene of deadly violence between the Ugandan and Rwandan armies. Victims of the war have fought for recognition and compensation since. Now, they take a long journey down the Congo River to voice their claims and seek justice in Kinshasa.
The first Congolese film to be selected for Cannes, Downstream to Kinshasa is a searing portrait of resistance. Lyrically capturing survivors of the Six-Day War as they embark on a reparative odyssey, Dieudo Hamadi mounts a riveting testimony to the collective power of will, spirit, and endurance.