Once We Were Strangers
Antonio is a charismatic Sicilian living illegally in New York. He wanders from job to job and enjoys a carefree romantic affair with a wealthy art dealer. When he falls for Ellen, a strong-willed radio talk show host moving to Paris in a few days, he must find a way to keep her from leaving.
While pasta simmers in the kitchen, romance sparks on the streets in Emanuele Crialese’s charming debut. Starring an Indian and an Italian actor as leading men who navigate the trembling waters of being immigrants in New York, this 1990s romcom sees the metropolis as the melting pot that it is.