One Cut of the Dead
Earning its budget thousandfold at the box office, this zombie sensation is both a financial and stylistic success. Opening with a 37-minute long shot, the film evolves into a nesting doll of a story, blending comedy and horror to form a meticulous satire that goes beyond formal exercise.