Orlando, My Political Biography
In 1928, Virginia Woolf wrote Orlando, in which her protagonist changes sex in the middle of the story. A century later, writer and activist Paul B. Preciado sends a filmed letter to Virginia Woolf: Orlando has stepped out of fiction and is living a life she would never have imagined.
Forgoing the path of faithful adaptation, Paul B. Preciado stitches new presents and futures into a classic of feminist literature in this glittering celebration of gender abolition. Casting binaries aside to dance to the call of the collective, this plural Orlando advocates for freedom with flair.