Orly
At the Paris airport Orly, a woman falls for a stranger, a family heads to a funeral, a couple lose touch, a wife reads her husband’s break-up letter. All wait for their planes. Absorbed in their immediate fates, they move through the impeccably structured space, unaware of a looming threat outside.
Airports are places of transit and fortuitous synchronicity. In Orly, Angela Schanelec’s camera delicately infiltrates the geometric architecture of the building and, with the right distance from her characters, captures the elusiveness of happenstance to achieve unsuspected emotional resonance.