Ostwärts
Christian Petzold’s second film is his only documentary thus far, made with the help of fellow “Berlin School” auteur Thomas Arslan. Interviewing residents of former East Germany about economic change, the director probes a subject that would serve as an undercurrent to his later genre masterpieces.