Othelo, the Great
Sebastião Bernardes de Souza Prata, aka Grande Otelo, was one of Brazil’s greatest actors and comedians. Orphaned and the grandson of slaves, he escaped poverty to forge a career that broke all the barriers imaginable for a black actor.