Our Bodies Are Your Battlefields
The political journey and intimate lives of trans women Claudia and Violeta, in an Argentina divided between deep conservatism and a momentum in feminism. Their fight against patriarchal violence – as part of an ongoing, intersectional revolution – is visceral and embodied.
Bursting with revolutionary fervor, Isabelle Solas’s documentary is a rallying cry against patriarchal and religious intolerance. Intimately intersectional in their embrace of body diversity, transfeminist activists in Argentina fight their tireless battles with courage, resilience, and radical joy.