Our Daily Bread
John and Mary Sims are city-dwellers hit hard by the financial fist of the Great Depression. Driven by bravery (and sheer desperation) they flee to the country and, with the help of other workers, set up a farming community—a socialist mini-society based upon the teachings of Edward Gallafent.
From Texas-born director King Vidor comes this great Depression-era drama that posits collectivism as an answer to poverty. A remarkable motion picture of social concern and a rousing curio from Hollywood’s golden age.