Pacifiction
Topping Cahiers du cinéma’s list of best films from 2022, Albert Serra’s mesmerizing epic conjures up the malaise and paranoia poisoning the Edenic calm of sun-soaked Tahiti. Steeped in moral ambiguity, Benoît Magimel’s stunning performance embodies the corruptive power of the imperial state.