Papicha
Nedjma, an 18-year-old student passionate about fashion design refuses to let the tragic events of the Algerian Civil War keep her from experiencing a normal life. As the social climate becomes more conservative, she rejects the new bans set by the radicals and decides to put on a fashion show.
Winner of the César award for Best First Film, this captivating tale of political resistance from Mounia Meddour is bursting with energy. Exquisitely crafted, and with a remarkable lead in César-winning actress Lyna Khoudri, Papicha is a hymn to female empowerment in the face of cultural oppression.