Parthenope
Born in the Bay of Naples in 1950, Parthenope searches for happiness over the long summers of her youth, falling in love with her home city and its many memorable characters. But when tragedy strikes, and carefree romances lose their thrill, she decides to seek a deeper sense of purpose.
Returning to the iridescent coastline of Naples, Paolo Sorrentino delivers a sumptuous disquisition on his career-defining preoccupations: youth and beauty. Starring Gary Oldman and—in a star-making turn—Celeste Dalla Porta, Parthenope is a ravishing epic that unfurls with melodious, sirenic allure.