Pasolini
Rome, 1975. The last day in the life of Pier Paolo Pasolini. About to complete his masterpiece, at the risk of his own life, he continues to criticize the ruling classes. Pasolini spends time with his beloved mother, then with his close friends before heading off in the pursuit of adventure.
An impressionistic interweaving of biography and poetic adaptation, Abel Ferrara’s portrait of the final days of Pier Paolo Pasolini is as tender as it is enigmatic. Willem Dafoe uncannily embodies the great director in a biopic that brims with life, even while haunted by the spectre of death.